Tvrtke poput HMD Globala, proizvođača Nokia telefona, nastavljaju prodavati milijune mobilnih uređaja sličnih onima koji su se koristili početkom 2000-ih. To uključuje i tzv. “feature” telefone – tradicionalne preklopne ili klizne telefone s dodatnim funkcijama poput GPS-a ili hotspot-a.
“Čini se da određenom dijelu generacije Z jednostavno dosta ekrana“, kaže José Briones, influencer “glupih” telefona i moderator subreddit-a “r/dumbphones“. “Nisu sigurni što im se događa s mentalnim zdravljem te pokušavaju smanjiti pametnih upotrebu.“
U 2022. godini u SAD-u je prodaja preklopnih “feature” telefona HMD Globala znatno porasla, s desecima tisuća prodanih uređaja svakog mjeseca. Istovremeno, globalna prodaja “feature” telefona tvrtke HMD je opala, prema podacima tvrtke.
Prema istraživanju tvrtke Counterpoint, gotovo 80% prodaje “feature” telefona u 2022. godini dolazilo je iz Bliskog Istoka, Afrike i Indije. No, neki smatraju da bi se taj broj mogao promijeniti, jer dio mladih u SAD-u ponovno prelazi na jednostavnije i minimalističke telefone.
“Na tržištu Sjeverne Amerike prodaja ‘glupih’ telefona praktički stagnira“, ističe Moorhead. “No, mogu zamisliti porast od 5% u sljedećih pet godina, ako ništa drugo, zbog zabrinutosti za javno zdravlje.“
Tvrtke poput Punkt-a i Light-a prilagođavaju se trendu, prodajući uređaje namijenjene onima koji žele provoditi manje vremena na svojim telefonima i društvenim mrežama. Na YouTubeu možete pronaći mnoge influencere koji promoviraju ove telefone.
“Ono što pokušavamo postići s Light telefonom nije stvaranje ‘glupog’ telefona, već stvaranje promišljenijeg telefona – vrhunskog, minimalističkog telefona – koji nije nužno protiv tehnologije“, objašnjava Joe Hollier, suosnivač tvrtke Light. “Radi se o svjesnom odabiru kako i kada koristiti određene aspekte tehnologije koji poboljšavaju kvalitetu života.“