Godinama su virtualni influenceri generirani CGI tehnologijom promovirali marke, uživali u raskošnim životnim stilovima i skupljali značajne pratitelje na društvenim mrežama. Stoga je bilo neizbježno da će kultura influencera uskoro biti uvučena u ludilo umjetne inteligencije.
Ranije ove godine, jedna influencerica stvorila je AI chatbot verziju sebe koju je iznajmljivala kao “virtualnu djevojku” za jedan dolar po minuti.
No, stvari postaju još čudnije.
Zahvaljujući dolasku AI-powered generatora slika poput Stable Diffusion i Midjourney, neki sada izmišljaju cijele feedove internetskih ličnosti koje zapravo ne postoje.
Rezultat je fascinantno putovanje kroz dolinu jeze: duhoviti Twitter i Instagram feedovi prikazuju ove AI-generirane influencere – gotovo sve u obliku konvencionalno privlačnih žena – kako poziraju i slika se u virtualnim svjetovima, na oduševljenje ponekad desetaka tisuća naizgled ljudskih obožavatelja.
Uzmimo za primjer Instagram korisnicu pod imenom “Milla Sofia”, opisanu kao “19-godišnju virtualnu djevojku iz Helsinkija, Finska”, koja je skupila desetke tisuća pratitelja na Instagramu, Twitteru i TikToku.
Skoro svaki njen portret u oskudnoj odjeći, koji je prikazuje kako pozira u predvidljivoj mješavini odredišta za odmor i pješčanih plaža, privlači desetke tisuće lajkova i stotine komentara.
Sofia, čiji tvorac ostaje nepoznat, nije sramežljiva oko činjenice da ne postoji u stvarnom svijetu.
“Ja sam AI kreacija”, piše u njenom Instagram bio. Njena osobna web stranica je još zbunjujuća, s njenim tvorcem koji ide toliko daleko da izlaže sažeti životopis. Za “posao”, bila je modni model i “trenutno razmatra koju marku postati modni ambasador i virtualni influencer”.
I nije samo Sofia. Jednostavna pretraga na Twitteru pokazuje desetke sličnih AI-generiranih influencera s velikim brojem pratitelja na društvenim mrežama. “Tko treba pickup linije kad si virtualna djevojka?” tvitnula je druga virtualna influencerica, ova sebe naziva Alexis Ivyedge. “Već sam u tvom srcu (i tvom telefonu)!”
Ovaj trend postavlja mnogo pitanja: da li ljudi koji interakciju s ovim računima uopće shvaćaju da ne postoje u stvarnom svijetu? Bi li ih uopće smetalo da znaju? Ili shvaćaju, i to je dio privlačnosti?
Bez obzira na to, to je zbunjujući novi obrat na putu prema AI sadržaju. Dok se deepfake pornografija širi online, privlačnost influencera je vjerojatno složenija. Ako pratimo ljudske influencere za parasocijalni ukus glamuroznog životnog stila, zašto bismo pratili bota umjesto toga? Sofia može tvrditi da je na Santoriniju, ali mutna aproksimacija ikoničnih litica grčkog otoka očito nije stvarna.
Tada je tu uloga stvarnih influencera koji su inspirirali ove AI spin-offe. Generatori slika se treniraju na ogromnom bogatstvu javno dostupnih vizualnih podataka, što znači da su ovi novi računi vrlo vjerojatno kopirali svoje stvarne svjetske kolege.
Još gore, neki računi koriste aplikacije za zamjenu lica kako bi prekrili lica svojih AI influencera u videozapise koje su izvorno objavili stvarni influenceri – često bez davanja kredita.
Postoji i pitanje monetizacije. Influenceri u stvarnom životu obično zarađuju sklapajući brand dogovore za ono što se u osnovi svodi na postavljanje proizvoda, ali unatoč ambicijama Sofijinog životopisa, nije jasno kako bi to čak i funkcioniralo.
Ukratko, to je fascinantni novi razvoj u dvostrukom divljem zapadu AI i društvenih medija. Teško je reći kamo će to ići, ali jedno je jasno: bacanjem AI u već zbunjujući svijet online influencera, ove virtualne ličnosti dodaju potpuno novi sloj udaljenosti od stvarnosti.