Izvršni direktor društvenih medija Elon Musk promijenio je ime Twittera, koji i dalje ima nevjerojatno prepoznatljivost brenda širom svijeta, na jednostavno slovo “X”.
To znači da ćemo se morati oprostiti od Twitterovog logotipa plave ptice i poštapalica poput “tweetanje” i “retweetanje”.
Izgleda da ćemo se od sad nadalje Xat i reXat.
Musk je odluku donio u nizu tweetova – ili, X-eva – tijekom vikenda, preduhitrujući u objavi novoimenovanu izvršnu direktoricu Lindu Yaccarino, koja se oglasila tek nekoliko sati kasnije.
“Neobično je rijetko – u životu ili u poslu – da dobijete drugu priliku da ostavite još jedan veliki dojam”, napisala je u pažljivo sročenoj, ali uglavnom praznoj izjavi. “Twitter je ostavio veliki trag i promijenio način na koji komuniciramo. Sada palicu preuzima X.“
Također još nije sigurno hoće li novi izbor boje – logotip je prešao s prepoznatljive plave na crnu – potaknuti oglašivače da se vrate na platformu.
Kako je sam Musk otkrio, platforma je već izgubila gotovo polovicu svojih prihoda od oglašavanja otkako ju je preuzeo, ostavljajući ga s dugom u milijardama dolara. Koji raste iz dana u dan.
Odnos izvršnog direktora s slovom X seže daleko unatrag.
Krajem 1990-ih Musk je suosnovao online banku pod nazivom X.com, koja se kasnije spojila s konkurentom Confinity. Kasniji nesporazumi između njega i drugih izvršnih direktora X.com doveli su do njegovog izbacivanja i zamjene Peterom Thielom, koji je preuzeo dužnost izvršnog direktora X.com 2000. godine.
Kompanija je na kraju preimenovana u PayPal i doživjela je masovne uspjehe u odsutnosti Muska.
Drugim riječima, nije teško vidjeti Muskovo preimenovanje Twittera kao prvi pokušaj pretvaranja tekstualne društvene medijske kompanije u konkurenta poput WeChat-a koji omogućuje korisnicima razmjenu novca, a sve u potrazi za vizijom starom desetljećima.
Prema Yaccarino, novi X će biti “usredotočen na audio, video, poruke te plaćanja/bankarstvo,” i postat će “globalno tržište za ideje, proizvode, usluge i prilike.”
Ali to neće biti lako postići.
S obzirom na brzo gubljenje reputacije Twittera pod vodstvom Muska, posebno među oglašivačima, i rastuću konkurenciju Twittera, milijarder ima mnogo značajnih bitaka koje mora voditi u nadolazećim mjesecima.
Twitter je već doživio tehničke probleme otkako je Musk preuzeo, što navodi na pitanje ima li kompanija čak i tehničko znanje da ga pretvori u multimodalno “tržište ideja.”
Spomenimo i konotacije koje slovo X ima na internetu. Na primjer, “Xvideos” je počeo trendati na platformi u ponedjeljak, direktna referenca na popularnu stranicu koja hosta pornografske videe.
To vjerojatno neće sjesti dobro preostalim oglašivačima Twittera odnosno X-a – koji su se već žalili na to da su vidjeli svoje oglase pored upitnog sadržaja na platformi.
Nadalje, ako smo malo pratili događaje oko Twittera, nažalost isti je bio dosta podložan cenzuri, odnosno šakom i kapom su se dijelili banovi korisnicima koji nisu dijelili slična ili čak ista (politička) uvjerenja s vlasnicima. Jedan je to od razloga zašto je Musk otpustio čak 80% zaposlenika Twittera.
Uglavnom, svatko može nagađati kako će se sve ovo odvijati. Ali s obzirom na Muskove najnovije poteze, jedno je sigurno: Twitter, kakav smo ga nekad znali, zauvijek je nestao.
Ali isto tako Musk je uporan praktičar vođen motom “my way or highway” te je vjerojatno da ostatak žitelja ove planete još nije stigao na nivo na kojem funkcionira Musk.
Tko se još može pohvaliti Tesla Roadsterom koji putuje našim Sunčanim sustavom?