Novi Ioniq 5 N divlja po trkaćoj stazi te gradskim ulicama, proizvodeći pritom zvukove dovoljno glasne da probude cijelo susjedstvo.
Tipično za reklame automobila.
No, Hyundaijev sportski novi SUV je električni, pa je po prirodi tih.
A zvuk je potpuno lažan, generiran kroz 10 unutarnjih i vanjskih zvučnika kako bi oponašao motor s unutarnjim izgaranjem.
Hyundai i neki drugi proizvođači su uvjereni da će se vozači lakše prebaciti na električne automobile ako zvuče i daju osjećaj vožnje poput onih s benzinskim motorima.
Uz tri različite zvučne teme, tijekom vožnje Ioniq 5 N simulira osjećaj promjene brzina, iako, kao i gotovo svi EV-i, ima samo jedan prijenos.
Hyundai se nada da će kombinacija ponuditi uzbudljivije iskustvo vožnje te cilja na to da se kupci osjećaju kao da su kod kuće (u svojim benzincima i dizelašima), a unatoč novom izvoru goriva, rekao je glasnogovornik za Insider.
Vozači, srećom, također mogu potpuno isključiti buku za čisto EV iskustvo.
Dodge, koji polako ukida svoje glasne benzinske muscle automobile i priprema se za električnu budućnost, poteže slične poteze.
Prošle godine, marka je pokazala električni koncept automobila s višebrzinskim prijenosom i lažnim zvukom ispuha koji oponaša superpogonjeni V8 motor. Rekli su da ispuh doseže 126 decibela, čineći ga gotovo bučnim kao motor aviona.
Sam brend priznao je koliko je ova ideja divlja: “Dok većina EV-a prihvaća gotovo tihe elektromotore, to jednostavno ne bi bilo dovoljno za Dodge … Da, Dodge je dodao ispuh električnom vozilu.“
Toyota pak radi na simuliranom mjenjaču za EV-e koji će vozačima omogućiti da se pretvaraju kao da ručno mijenjaju brzine.
Sustav bi čak mogao i zakazati ako vozači zeznu promjenu, rekao je glasnogovornik Toyote. Kako EV-i ne trebaju višebrzinski prijenosi kao obični automobili, ova opcija bi bila samo za zabavu.
“Proizvođači automobila odgovaraju na kritike entuzijasta da električni automobili nemaju dušu,” rekao je Ed Kim, predsjednik i glavni analitičar u AutoPacificu, automobilskoj istraživačkoj i konzultantskoj tvrtki.
No, rekao je, stvari poput umjetnih zvukova motora i nepotrebnih simulacija prijenosa brzina vjerojatno se neće dugoročno udomaćiti. Kupci vole tihe automobile i samo mogu biti odbijeni lažnim stvarima, rekao je.
“Ne znam da ćemo za 10 godina još uvijek gledati te lažnjake,” rekao je. “Na kraju, mislim da mnogi vozači traže autentično i stvarno iskustvo.“
Možda ispuštanje lažnih zvukova motora na ulicu neće biti velika prodajna točka za EV-e, ali što ako bi to moglo biti sigurnije za pješake?
Neka istraživanja su pokazala da su pješaci skloniji pogrešno procijeniti brzinu i udaljenost tihog, nadolazećeg EV-a nego nadolazećeg benzinskog vozila.
Možda bi davanje EV-ima akustični potpis konvencionalnih automobila moglo smanjiti taj problem.
Ili ipak ne.