Grupa tako razmišlja o pokretanju tužbe, izvijestio je Semafor, citirajući neimenovane izvore u tvrtkama koje bi postale dio koalicije.
Barry Diller, medijski mogul i predsjednik IAC-a, ranije je ove godine kritizirao AI tvrtke, tvrdeći da bi mogle kanibalizirati njihovo poslovanje usisavajući podatke i predstavljajući ih korisnicima na svojim platformama u prepakiranom obliku.
Tvrdio da se izdavačka industrija mora ujediniti na ovome i reći AI tvrtkama da ne mogu koristiti njihove podatke dok se ne izrade sustavi u kojima izdavači na neki način budu kompenzirani.
Također je objasnio da su izdavači morali obnoviti svoje poslovanje nakon što su na početku ere pretraživanja i društvenih medija besplatno davali sadržaj,
Doslovno je trebalo gotovo 20 godina da izdavači kažu da to nije besplatno i da su započeli paywalls i pretplatničke usluge, ali količina destrukcije koja se dogodila na početku kada je proglašen besplatnim medijem bila je ogromna i mislim da je danas potencijalno analogno tome.
Joey Levin, izvršni direktor IAC-a koji igra jednu od najvažnijih uloga u koaliciji, komentirao je problem bez previše detalja,
Ono o čemu svi žele razgovarati je hoće li AI preuzeti svijet da bi eliminirao ljude i sve to.” Ali AI preuzimanje medija “moglo bi biti dublje od te vrste straha od znanstvene fantastike.
CEO medijske tvrtke dalje je dodao da je “Pretraga bila dizajnirana da pronađe najbolje na internetu. Ovi veliki jezični modeli, ili generativni AI, dizajnirani su da ukradu najbolje s interneta.“
Publikacija je izvijestila da su tehnološke tvrtke voljne postići dogovor s izdavačima gdje plaćaju za podatke za treniranje, ali postoji veliki jaz u onome što tehnološke tvrtke žele platiti i što izdavači očekuju u pogledu kompenzacije.
Tehnološke tvrtke se čini da se nadaju da će moći umiriti izdavače s, možda, isplatama u iznosu od osam znamenki”, napomenuto je u izvješću, dodajući da izdavači tvrde da ako se ovi LLM-ovi oslanjaju na njihove ulaze, “udio vrijednosti koji prikupljaju trebao bi biti proporcionalan i trebao bi se kretati u milijardama dolara diljem industrije.
Yusuf Mehdi, korporativni potpredsjednik Microsofta koji vodi poslovanje tvrtke s potrošačima, ranije je ove godine adresirao neke od briga izdavača,
Prvo, želimo privući više prometa izdavačima u ovom novom svijetu pretrage. To je za nas vrhunski cilj, a uspjeh mjerimo dijelom po tome koliko prometa šaljemo s novog Bing/Edge. Drugo, želimo povećati prihode izdavačima. To nastojimo postići i vođenjem više prometa prema njima kroz nove značajke poput chat-a i odgovora i pioniranjem budućnosti oglašavanja u ovim novim medijima.
Tvrtka koja planira uvesti oglase u svom AI chatbotu Bing Chat želi surađivati s izdavačima i potencijalno dijeliti prihode od oglasa s njima.
Usred svih ovih događanja, dogodilo se značajno partnerstvo između OpenAI-a i ChatGPT-a. OpenAI je sklopio sporazum o licenciranju dijela AP-ove tekstualne arhive, a zauzvrat, AP će koristiti tehnologiju i stručnost proizvoda OpenAI-a.
Osim toga, Google je predstavio AI alat novinskim organizacijama kako bi pomogao novinarima u pisanju novinskih članaka.