Evo je. Službeno je tu. Stigla je. Reklama za pivo generirana umjetnom inteligencijom. Doduše može prtoći kao reklama za bilo koje piće, ali složimo se da nam je slijedom događaja, prva osocijacija bio Bud Light.
I svakim gledanjem reklame otkrivamo nove detalje. Kao da je doista živa.
Da budem iskren, prilično sablasna i grozna vizija budućnosti koju svi zaslužujemo.
Bojim se da će se mozak naših nasljednika toliko topiti da će im ovakve deformacije i devijacije od realnosti postati normalne.
U pravilu, reklame za pivo obično se svrstavaju u dvije kategorije.
Prva kategorija su one koje prikazuju prizore poput polja pšenice, žetve, gradskih krajolika i druženja među ljudima, obitelj i slično dok druga kategorija uglavnom prikazuje određenu najrašireniju vrstu zabave poput nogometa.
Ova, možemo reći, prva reklama generirana umjetnom inteligencijom prikazuje prvu kategoriju reklama piva.
Roštilj u dvorištu, zabava, smijeh, druženje.
Iako si je plavi Bud Light nedavno pucao u glavu, svaka sličnost s njim je vjerojatno slučajna, odnosno nasumično odabrana algoritmom.
Zeleno, sunčano dvorište prepuno ljudi koji se zabavljaju, roštiljaju, doslovno se stapaju s flašama i ambalažom, mijenjaju oblike, ruke im se tope na suncu već nakon 5. sekunde prvotni smijeh zamijenile su scene nekog horor filma.
Sve u svemu, prilično uvjerljivo okruženje za reklamu piva, a s prisutnošću svih uobičajenih elemenata žanra.
No, kao i kod svih videa stvorenih umjetnom inteligencijom, mnoge su stvari bile…čudne.
Štoviše strašne.
Čaše piva, limenke i boce bile su izobličene i mutne, dok su lica i ruke svih koji su pokušavali piti iz tih objekata bili slično deformirani, često se stapajući s tim objektima dok su se približavali ustima.
Neke čak i lete. Pogledajte.
Netko se u pozadini u jednom trenutku samozapalio.
Čovjek guta ili riga vatru.
Na kraju dvorište eksplodira.
Psihodelični roštilj i pivska apokalipsa.
Kraj svijeta po mjeri muškarca.
Korisnici Twittera imaju što za reči:
“Netko je stavio LSD u pivo“
“Pogled na to kako će nas budući vladari vidjeti“
“Slično većini reklama kako ih prosječna osoba vidi odnosno ne vidi dok im posvećuje samo dio pažnje radeći druge stvari”
“Pakao“.
Twitter je rekao svoje.
Iskreno?
Nije daleko od istine.
Iako su današnje vizualne mogućnosti umjetne inteligencije prilično impresivne, nakon ovog prvijenca, AI se mora još malo potruditi. Još koji mjesec učenja i tu smo.
Već za nekoliko mjeseci dobit ćemo tako manje apokaliptičnu reklamu za pivo, a generiranu umjetnom inteligencijom.
U kojoj manje elastični ljudi mogu piti pivo bez stapanja s limenkama u neko novo biće.
Jednog će skorog dana postojati AI generirane reklame koje će biti toliko realistične i realne da ih nećemo moći razlikovati od onih koje su stvorili ljudi.