Google je najavio na svom blogu da otvara pristup Search Labsu, svojem novom sjedištu za testiranje novih značajki pretrage.
Labs je još uvijek zaštićen listom čekanja, i nije jasno koliko brzo Google namjerava pustiti ljude na korištenje, ali dva tjedna nakon najave Labsa na Google I/O, barem počinje slati pozivnice pojedincima.
Kreće se polako.
Najzanimljivija značajka u Labsu je Search Generative Experience (SGE), koji stavlja AI-generirani sažetak na vrh rezultata pretrage na Googleu. Tražite informacije o Praškoj defenestraciji, a umjesto da vas usmjerava na Wikipediju ili Googleovu poznatu “10 plavih linkova”, Google će generirati nekoliko odlomaka informacija i ponuditi vam nekoliko linkova za daljnje čitanje.
SGE bi mogla biti najveća promjena u povijesti Googleove pretrage, i bit će fascinantno vidjeti što će rani korisnici susresti. Mogao bi imati ogromne posljedice za način na koji ljudi pretražuju pa čak i za ono što pretražuju. Potpuno će poremetiti industriju SEO-a, jer će svi pokušavati biti u AI sažetku umjesto u linkovima koji su sada spušteni dolje. I ako korisnici uglavnom dobiju ono što im treba iz sažetaka i stoga ne kliknu s stranice tako često, to bi moglo promijeniti cijeli poslovni model weba. Google često govori o tome da je hrabar i odgovoran u svojem uvođenju AI-a, ali sada kada će ove značajke biti u rukama korisnika, svi su izgledi otvoreni.
Osim SGE-a, Labs također uključuje dvije druge značajke: Dodaj u Sheets, koja stavlja gumb pokraj svakog linka u rezultatima vaše pretrage koji će dodati taj link u Googleov list po vašem izboru; i Code Tips, sustav temeljen na velikim jezičnim modelima posebno za pomoć u pisanju i ispravljanju koda. Gumb za proračunsku tablicu ne izaziva baš zapanjenost, ali činjenica da je u Labsu zapravo puno govori – Googleova pretraga je toliko velika i toliko važna da tvrtka neće ni dodati malu skrivenu ikonu bez testiranja.
Google trenutno provodi puno testiranja. Možete se prijaviti za ulazak u Workspace Labs za testiranje AI značajki u Gmailu i Docsu, igrati se s novom AI-pogonjenom bilježnicom Tailwind, a čak i igrati se s Googleovim generatorom teksta u glazbu.
Kada je u pitanju pretraga, ako već niste na listi čekanja, možete se prijaviti na stranici Search Labs. Ako ste se već prijavili, dobit ćete e-mail kada budete u mogućnosti ući u Labs i vidjeti kako će AI promijeniti način vaše pretrage.
Izazovi koji dolaze s ovim novim značajkama su brojni. Promjena SEO industrije samo je vrh ledenog brijega. Korisnici, oglašivači i tvrtke morat će se prilagoditi novom načinu interakcije s rezultatima pretrage. Google je uvijek bio na čelu inovacija u pretraživačkom prostoru i ova najava samo potvrđuje taj trend.
Bez obzira na potencijalne izazove i posljedice, teško je ne biti uzbuđen zbog potencijala koji ove AI značajke donose. Svijet je već vidio kako umjetna inteligencija može promijeniti različite industrije, a sada je Googleova pretraga sljedeća na redu. Samo vrijeme će pokazati kako će se ove promjene odvijati i kako će korisnici reagirati na njih.