Bivši voditelj sigurnosti u Googleu Arjun Narayan raspravlja o umjetno inteligentnoj (AI) napisanim vijestima.

30. svibnja 2023.
2 Mins Read
226 Views

Ideja o uvjerljivim novinskim člancima koje pišu isključivo računala, u nekoliko se kratkih mjeseci razvila od smiješnosti do stvarnosti koja već zbunjuje neke čitatelje. Sada pisci, urednici i donositelji odluka žure razviti standarde za održavanje povjerenja u svijetu u kojem će se AI generirani sadržaj sve više pojavljivati u novostima. Narayan, voditelj odjela za povjerenje i sigurnost tvrtke SmartNews, razgovarao je s Gizmodom o složenosti trenutka, kako bi se organizacije za novine trebale približiti AI sadržaju na načine koji mogu izgraditi i njegovati povjerenje čitatelja te što očekivati u neizvjesnoj neposrednoj budućnosti generativnog AI-a.

Postoje neki rizici npr. za osiguravanje da se AI sustavi točno izobrazuju i izobrazuju uz pravi “ground truth”. Također je važno prepoznati da AI može stvarati stvari koje nisu istinite ili ne postoje. Drugi rizik je povezan s implikacijama za društvo jer će se s generativnim AI-jem u više industrijskih sektora pojaviti poremećaji. Važno je pitati se imamo li pravi socijalni i ekonomski poredak koji može sresti takvu vrstu tehnološke poremećenosti.

Važno je razumjeti da može biti teško otkriti koje su priče napisane isključivo od strane AI-a. Od velike je važnosti biti transparentan korisniku kada se radi o AI sadržaju. Iako ne postoji ništa loše u generiranju članka AI-em, važno je imati tim koji će provjeravati točnost i kuraciju sadržaja. Potrebno je imati ljudski nadzor koji će provjeriti sadržaj za političke naglaske ili točnost informacija.

Računalna generacija sadržaja već se koristi u niskokvalitetnim tvornicama sadržaja ali kao nedovoljno usavršena tehnologija. Izvješća pokazuju da povjerenje u vijesti može se smanjiti zbog takvih akcija. Potrebno je uložiti više u tehnološka rješenja kako bi se otkrila sintetička medijska izvješća. AI tehnologija u budućnosti će raditi zajedno s moderatorima sadržaja. Čovjek će i dalje ostati moderirajuća sila u vijestima. Tehnologija se uvijek prilagođava prijetnjama, a ne obrnuto. Što se tiče otpuštanja timova za povjerenje i sigurnost, to je zabrinjavajuće. Tech tvrtke trebaju ulagati u etičkim timovima.

Pročitaj više

Exit mobile version