AI nas neće zamijeniti, ali bi mogao netko drugi

31. svibnja 2023.
6 Mins Read
340 Views
AI nas neće zamijeniti, ali bi mogao netko drugi

Mediji nas preplavljuju strahom od apokalipse uzrokovane umjetnom inteligencijom.

Novinari koji nerijetko shvaćaju kako funkcionira i što je AI, GPT, LLM, NLP, ML i slično obasipaju nas klasičnim bombastičnim naslovima i strahom: “ChatGPT je upravo zamijenio ovog pisca”, “Otpustio je svojeg marketinškog stručnjaka i zaposlio ChatGPT”, “Direktor otpustio 1000 ljudi i uveo ChatGPT” i tako dalje. Da budem iskren, tko ne bi kliknuo takav naslov. Kliknem i ja, radi zabave.

Cilj ovog teksta je prije svega prikazati i drugu stranu priče.

Što ako nas AI ipak neće zamijeniti?

Onda će nas zamijeniti netko tko zna koristiti AI i poslodavcu odraditi posao u sveg djeliću vremena koji treba vama bez AI.

Uz to novi AI guru zna promptove koji mogu zamijeniti još vas troje.

Stavimo se u ulogu vlasnika te tvrtke – s jedne strane ima 3 osobe, tri primanja, tri radna mjesta, tri resursa za njih, s druge strane ima samo jednog, koji ni ne mora raditi u njegovom uredu i trošiti njegove resurse.

Ne samo da će zamijeniti njih trojicu, već će mu ostati vremena na pretek da zamijeni još šestoricu.

Prosječni Hrvat nije svjestan da dio sadržaja koji konzumira na dnevnoj bazi već je generiran od strane AI ili je barem AI pomogao autoru u pisanju određenog članka, reklame, poruke, maila, obavijesti.

To je istina i realnost.

Dakle, evo uravnoteženog (ali optimističnog) pogleda na umjetnu inteligenciju i poslove koje može raditi. Pokrit ćemo samo manji dio tehnološkog sektor jer autoru ostali sektori nisu domena, iako mu je GPT nadomak prsta:

  • Pisci
  • Dizajneri
  • Marketinški stručnjaci / prodajni predstavnici
  • Programeri
  • Digitalni umjetnici.

Iako je ovo gore tek manji segment ljudske radne raznolikosti, vrlo lako se može preslikati i na građevinu, medicinu, gastronomiju, edukaciju itd.

Hoće li nas AI zamijeniti?

Vjerojatno da, ali evo objašnjenja kako.

Prije nego što pređemo na pojedinačne grane IT sektora, dolazak AI će više nego sigurno značiti da će puno ljudi izgubiti posao jer će tvrtke zaposliti manje ljudi koji znaju upravljati umjetnom inteligencijom (u bilo kom obliku).

To će također dovesti do scenarija u kojem se zapošljavaju samo najbolje osobe, što je ukupno i generalno gledajući pozitivno jer će javnost/klijenti dobivati bolje usluge.

Pisci (Pisani sadržaj)

Ako ste pisac, samoprozvan, povremeni, kao što sam ja (pišem ovaj blog), AI će nas do određene mjere zamijeniti. Na kraju krajeva, ChatGPT je već zamijenio mene kao onoga koji traži, piše i objavljuje članak s osobom koja provjerava, uređuje i odobrava objave. Kao autor, pisac, bloger, polako postajem urednik.

Ako ste pravi pisac, umjetnik umjetna inteligencija vas neće zamijeniti. “Promovirat” će vas na mjesto menadžera / lektora.

Vi kreativno upravljate umjetnom inteligencijom o tome što pisati, kako pisati, kojim tonom se koristiti i koje točke pokriti da bi prenijeli poruku.

Na isti način kao pisac, drugim, mlađim i neiskusnijim piscima govorite što pisati i kako.

A ljudska kreativnost?

Ako ste ikada dali ChatGPT-u nešto za raditi, znate da može biti vrlo kreativan u načinu na koji vam to prezentira.

Za malo dublji pogled preporučam slijedeće izvore:

Kako se pripremiti?

Kao pisac naučite kako poticati AI da piše savršene članke. Neprestano se izazovite da potaknete ChatGPT ili bilo koji AI, tako da ne morate uređivati ni jednu riječ i da je svejedno vrlo visoke kvalitete (ovo je teže nego što možete zamisliti). Uz to, vi AI morate naučiti vašem stilu pisanja, on mora pisati vašim tonom, koristiti vaše izraze, vaš osobni pristup i kreativnost.

Kako? Dajte mu da prouči sva vaša pisana djela, knjige, članke, radove i na osnovu njih će upoznat vas kao pisca.

Ako je moguće, okupite skupinu prijatelja koji su pisci i izazovite jedni druge te lektorirajte rad AI-a.

Prodaja i marketing

Ako ste u odjelu za prodaju / marketing, AI vas ne može izravno zamijeniti.

Kada prodajete, morate imati stvaran razgovor s ljudima koji imaju stvarne brige (osim ako druga osoba također ne koristi ChatGPT).

Možda možete koristiti AI da biste ubrzali prodajni proces, ali potpuna automatizacija procesa nije moguća.

Da li ste ikada bili uzbuđeni ili ste ikad upoznali osobu koja je bila uzbuđena da razgovara s botovima tvrtke koriste za korisničku podršku? Nikada!

To je zato što ljudi radije žele da im pomogne čovjek, ili provjeravaju FAQ.

Isto vrijedi i za marketing. AI može generirati društvene objave, AI može vjerojatno u nekom trenutku biti u stanju odgovoriti na komentare na način sličan ljudima, ali opet, osnov svega je:

MORATE MU OBJASNITI ŠTO DA RADI I KAKO DA TO URADI.

Jeste li ikada pokušali generirati objave s AI-om? Nakon desete objave ili tako nešto, počinje samo ponavljati istu priču, ali drugim riječima.

Kako se pripremiti?

Generirajte i provedite marketinške planove samo s AI-om. Od vizualnih do tekstualnih kreativa sve radite s AI-om. Ponovo, sve je u vašem poticanju/promptu.

Postanite toliko dobri da možete stvoriti jedinstven marketinški plan s AI-om, za određeni proizvod.

Osobama kojima nova disciplina zvana inženjer poticaja (prompt engineer) nije baš svakodnevica za napisati i kreirati dobar prompt/naredbu, recimo, ChatGPT-u trebati će vjerojatno više vremena nego da sami odrade cijeli medija plan.

Dakle, bitno je da koristite alate za dizajn i AI kreativu za provedbu plana. Ako postanete dobri u ovome, bit ćete više nego poželjni zaposlenici.

Nekoliko poveznica kako se snaći u AI svijetu:

Dizajn

Ovdje mislim na funkcionalni dizajn, ne umjetnički dizajn.

Dizajneri poput UI / UX dizajnera imaju jedinstvenu prednost jer je dizajn toliko širok i baziran na stilu da je teško stvoriti AI koji to sve obuhvaća, ili smo daleko od toga da to postane široko dostupno.

Ako je problem bio samo u dobivanju dobrog dizajna, onda bi predlošci za dizajn trebali eliminirati industriju dizajna već odavno, jer tamo možete dobiti doslovno bilo koji stil.

Izvori:

Kako se pripremiti?

Postoje vrlo rijetki alati i poticaji za AI dizajn, ali definitivno možete početi istraživati s alatima za dizajn koji generiraju logotipe i otkriti najbolji način kako ih potaknuti da vam daju točno ono što želite.

Lijep izazov bio bi dizajnirati logotip sami, a zatim potaknuti alat (možda MJ) da generira taj točan logotip.

Developeri/programeri

AI jednostavno neće zamijeniti programere, trenutno je pomama stvarna, ali na kraju dana, programeri su previše ključni da bi ih umjetna inteligencija zamijenila.

Jedine promjene koje bismo ovdje mogli vidjeti bile bi da tvrtke zapošljavaju manje programera jer jedan od njih može učiniti više ako zna kako dobro poticati AI.

Druga promjena bila bi porast “programerskih poticaja”. To su ljudi koji razumiju više jezika i možda ne mogu kodirati složene aplikacije, ali znaju kako tako dobro pisati poticaje te im ostaje samo nadgledanje i lektoriranje koda za greške.

Ključna stvar ovdje je, i dalje morate znati programirati.

Pročitajte više na slijedećim poveznicama:

Kako se pripremiti?

Jednostavno uključivanje GitHub Copilota učinit će puno za vašu prilagodljivost. Također, ključno je napredovanje u prepoznavanju grešaka, učenje, razvijanje…

Općenito, ne vidimo kako umjetna inteligencija preuzima posao programer. Barem na za sad.

Umjetnost

Digitalni umjetnici (fotografi) niskog do srednjeg ranga kakve ih znamo su definitivno stvar prošlosti, jer netko lako može dobiti slično kvalitetan i bolji proirvod koristeći Midjourney.

Tradicionalne, analogne, slike će zauvijek ostati iste jer je vrijednost u boji i emocijama, a ne koliko dobro izgleda.

Ovo je jedino područje gdje stvarno ne možemo biti optimistični, isto kako nismo bili optimistički dolaskom digitalnih fotoaparata i masovnog zatvaranja foto studija. Nema više tamnih komora, kemikalija, crvenih svjetala i čekanje što će se pojaviti na papiru.

Danas, ako vam zatreba krasan pejzaž u tri plana snimljen u idealnim uvjetima osvjetljenja i za vrijeme zlatnog sata, potrebno je samo otvoriti MJ i znati objasniti što želite.

Exit mobile version