No, kako pokazuje novi pilot-program “autonomnih” autobusa u Škotskoj, još uvijek nismo baš došli do te točke.
To je zato što program zahtijeva ne jednog, već dva čovjeka koji će u potpunosti upravljati autobusima.
Iako britanski mediji poput BBC-a, The Guardiana i Sky Newsa svoje priče o škotskoj autobusnoj liniji započinju s izrazom “samo-vozeći”, Jalopnik je uputio na zanimljivu napomenu u svom naslovu.
Kako taj medij napominje, navodna autonomna autobusna linija imat će pet dvokatnih vozila, kojima će upravljati vozač za sigurnost i kapetan autobusa koji će pomagati putnicima prilikom ukrcavanja.
Drugim riječima, “samo-vozeći” djeluje pomalo pogrešno.
Autobusna ruta prevozit će do 10.000 putnika tjedno na 22,5 km dugačkoj dionici u predgrađima Edinburgha. Dužnosnici već hvale ovaj projekt, dok britanska vlada (možda pogrešno) tvrdi da je prvi takve vrste u svijetu.
“Ovo je uzbudljiva prekretnica za ovaj inovativni i ambiciozni projekt,” rekao je Kevin Stewart, škotski ministar prometa za BBC, “i veselim se što će Project CAVForth krenuti na ceste sljedeći mjesec.“
“Uzbuđeni smo što ćemo uvesti prvu autonomnu flotu autobusa u Velikoj Britaniji na istoku Škotske,” dodala je Carla Stockton-Jones, direktorica Stagecoach UK.
Iako ova škotska flota sigurno nije prvi vozački autobus na javnim cestama, ipak je ironično da takozvani samo-vozeći prijevoz još uvijek treba ljude za upravljanje u 2023. godini – ali opet, to je vjerojatno najbolje, s obzirom na trenutno stanje tehnologije.
Kao što polako primjećujemo, nema straha za radna mjesta, dosadašnji vozač vozač za sigurnost, a kondukter kapetan autobusa.