Nova tehnologija, koja može napuniti električne automobile za samo 72 sekunde, hibridni je sustav koji koristi tehnologiju tradicionalnih baterija i ultrakondenzatora.
Prema American Petroleum Institute, prosječno vrijeme potrebno vlasniku vozila da napuni spremnik iznosi dvije minute. Novi hibridni baterijski sustav, nazvan eTechnology, gotovo prepolovljuje to vrijeme.
Još jedna prednost eTechnologya, prema Morandu, jest činjenica da može znatno produžiti vijek trajanja baterija.
Tvrtku Morand je osnovao bivši vozač F1 i menadžer tima Benoît Morand, koji je odigrao ključnu ulogu u razvoju hibridnog prototipa Hope Racing Oreco 01, prvog hibridnog prototipa koji se pojavio na 24 sata Le Mansa prije više od deset godina.
“Cilj tvrtke je primijeniti tehnologiju energije razvijene za automobilističke utrke na svakodnevna rješenja koja mogu pomoći bržoj energetskoj tranziciji.”
Startup tvrdi da je tijekom testiranja prototip njihovog rješenja mogao napuniti bateriju do 80% za samo 72 sekunde, do 98% za 120 sekundi, a do 100% za 2,5 minuta pri struji od 900 A i 360 kW.
Iako se ta vremena očito neće odnositi na veće baterijske pakete (veće od 100 kWh) koji se koriste u električnim vozičoma ima s najdužim dometom, Morand kaže da je tehnologija prilagođena malim gradskim automobilima, poput Citroën Amija, koji ima baterijski paket od 5,5 kWh.
Tehnologija bi također mogla biti korisna za dronove i e-bicikle.
Procjenjuje se da bi e-bicikl s baterijom od 6 Ah mogao biti napunjen za šest minuta pri nižoj snazi od 3,2 kW. To bi moglo značajno utjecati na brže usvajanje e-bicikala, smanjujući potrebu kupnje rezervnih baterija i čineći e-bicikle praktičnijim transportnim sredstvom.
Morand navodi da je svoj prototip testirao u više od 50.000 ciklusa i tvrdi da tehnologija pokazuje potencijal zadržavanja energije kroz znatno više ciklusa punjenja i pražnjenja od tradicionalne litij-ionske baterije.
Tvrtka također ističe da tehnologija radi učinkovito i pri ekstremnim temperaturama, što obično nije slučaj za konvencionalne baterije.
U početku će ova tehnologija vjerojatno biti skuplja od litij-ionske, no tvrtka nastoji povećati proizvodnju, a kako bi se smanjili troškovi ove potencijalno revolucionarne hibridne tehnologije.