Glazbenica Grimes podijelit će honorar s autorima koji ‘deepfakeaju’ njezin glas u pjesmu

28. travnja 2023.
2 Mins Read
604 Views
Glazbenica Grimes podijelit će honorar s autorima koji 'deepfakeaju' njezin glas u pjesmu

Dok neki glazbeni umjetnici i njihove diskografske kuće postaju sve oprezniji prema onima koji koriste AI modele za kloniranje njihovih glasova, drugi se odlučuju prihvatiti nadolazeći val i prihvatiti budući suživot s umjetnom inteligencijom.

Eksperimentalna umjetnica i futuristica Claire “Grimes” Boucher, primjerice, gleda na novi “trend” kao priliku.

Podijelit ću 50 posto autorskih honorara za bilo koju uspješnu AI-generiranu pjesmu koja koristi moj glas,” objavila je umjetnica na Twitteru kao odgovor na priču o kloniranju glasa Aubreyja “Drakea” Grahama. “Isti dogovor kao što bih imala s bilo kojim umjetnikom s kojim surađujem.

Slobodno koristite moj glas bez kazne,” dodala je. “Nemam diskografsku kuću niti pravne obveze.

Zapravo, Grimes je priznala da već radi na programu koji bi trebao dobro simulirati njezin glas, ali se i slaže da bi također drugi autori mogli učitavati matrice i uzorke kako bi ljudi mogli trenirati vlastite programe.

Vijest dolazi nakon što je viralni hit “Heart on My Sleeve” povučen od strane diskografske kuće Universal Music Group. Pjesma je sadržavala klonirane vokale glasova Drakea i pjevača Abela Makkonena “The Weeknd” Tesfayeja te je prikupila milijune pregleda na TikToku.

Nećemo oklijevati poduzeti korake kako bismo zaštitili naša prava i prava naših umjetnika,” napisala je UMG u e-mail izjavi koju prenosi Financial Times.

Ovaj sukob je samo produbio rat između glazbene industrije i developera alata koji omogućuju lako “kreiranje popularnog umjetnika” uz pomoć AI-ja.

No, hoće li Grimes uspješno dijeliti autorske honorare s kreatorima koji koriste AI klon njenog glasa, ostaje za vidjeti.

Umjetnica je samo nagovijestila kako bi takav pothvat (kloniranje njezinog glasa) mogao završiti.

Uz to, pjevačica je kasnije priznala da je još uvijek spremna stati na kraj kreaciji ako joj se krajnji proizvod ne svidi.

U redu, mrzim ovaj dio, ali možda ćemo napraviti povlačenje autorskih prava SAMO za stvarno, stvarno toksične tekstove s mojim glasom,” napisala je na Twitteru, dodajući da su stvari poput primjerice “pjesama o ubijanju beba”, “nacističkih himni” te slične isključene.

“Mislim da sada doživljavam Streisand efekt, ali ne želim povlačiti autorska prava i kasnije biti licemjer,” dodala je.

No, s obzirom na količinu medijske pozornosti koju su njezini komentari već dosad privukli, postoji pristojna šansa da će možda morati učiniti upravo to prije nego što se nada.

S druge strane, diskografske kuće već su sad polako stvar prošlosti, samo one to još ne žele znati.

Exit mobile version