Kako donosi izvještava Recharge, Zinc8 je razvio zinc-air hybrid flow bateriju čiji se kapacitet može nadograđivati, odnosno prilagođavati. Kapacitet se može povećati samim povećanjem spremnika za pohranu i volumenom elektrolita kojeg spremnik sadrži.
Kapacitet litij-ionske baterije od osam sati danas košta oko 250 dolara po kilovatsatu (kWh), no, ovom baterijom cijena pada na 100 dolara po kWh i to za 32-satni sustav. Za usporedbu, litij-ionske baterije koštaju oko 300 dolara po kWh za bilo koju trajnost dužu od osam sati.
“Naše ciljano tržište je ono koje ima potrebe za osam satnim rezervana energije i više”, rekao je glavni izvršni direktor Zinc8 Ron MacDonald za Recharge. “Razlog tome je što kako povećavate kapacitet pohrane, ukupni trošak sustava i dalje značajno pada.”
Cink-zrak se dugo smatrao naprednom vrstom pohrane energije, ali patio je od ključnog nedostatka. Kod cink-zrak baterija se stvarala nepravilna prevlaka cinka na elektrodi, zvana dendrit, što je uzrokovalo kratke spojeve i druge komplikacije.
Zinc8 je, međutim, otkrio način na koji može taj nedostatak iskoristiti u svoju korist.
“Većina istraživanja cink-zrak baterija usmjerena je na elektrolit koji bi eliminirao ili smanjio dendritičku formaciju”, rekao je glavni tehnološki direktor Simon Fan. “Mi smo krenuli potpuno drugačijim pristupom – mi smo iskoristili dendrite.”
Zinc8 je izumio proces koji uklanja dendrite s elektrode i daje im dendritičke čestice koje se mogu prenijeti u spremnik za pohranu.
Tvrtka nositelj naslova inovacija na New York Power Authority (NYPA), a koji je namijenjen pronalasku novih tehnologija pohrane koje traju više od osam sati. Tvrtka također surađuje s NYPA na izgradnji pilot projekta 100 kW / 1MWh koji će “dokazati dugotrajnost naše baterije i potvrditi podatke kako bismo mogli napredovati i sudjelovati na mnogim budućim projektima”, zaključio je Fan.
Ova nova baterija ima puno potencijala za primjenu u različitim područjima, uključujući obnovljive izvore energije i električna vozila. Na primjer, u sektoru obnovljivih izvora energije, baterije bi se mogle koristiti za pohranu viška energije koja se proizvodi kada je potražnja niska, a proizvodnja visoka. To bi značilo da bi se energija mogla koristiti kada je potrebna, što bi smanjilo ovisnost o tradicionalnim izvorima energije.
S druge strane, u sektoru električnih vozila, baterije bi mogle omogućiti veći domet i kraće vrijeme punjenja, što bi učinilo električna vozila praktičnijim za široku upotrebu.
Uz svoje prednosti, ova nova baterija također ima neke nedostatle, izazove, s kojima se mora suočiti. Na primjer, kao i kod drugih vrsta baterija, postoji rizik od požara ili eksplozija ako se ne koriste ispravno ili ako se ošteti.
Međutim, s pravilnom upotrebom i održavanjem, ova nova baterija ima potencijal da promijeni način na koji koristimo i pohranjujemo energiju.