Epic Gamesov MetaHuman Animator najnoviji je primjer mogućnosti alata kojeg pokreće umjetna inteligencija

31. ožujka 2023.
3 Mins Read
484 Views
Epic Gamesov MetaHuman Animator najnoviji je primjer mogućnosti alata kojeg pokreće umjetna inteligencija

Dok je trajala prezentacija Epic Gamesa na konferenciji za razvojne programere igara – 2023 Game Developers Conference u San Franciscu, njemačka glumica Melina Jürgen namrštila se, izazivajući svojevrsnu intrigu među okupljenim programerima u Blue Shield of California kazalištu u Yerba Buena Centru – ali i širom interneta.

Fascinacija njenim izrazom lica proizlazi iz tehnologije koja ga je omogućila. Jürgen, poznata po ulozi Senua u serijalu videoigara Hellblade, pomogla je Epic Gamesu da demonstrira novu tehnologiju, trenutno dostupnu u privatnoj beti, a planirana je za objavljivanje ovog ljeta.

Aplikacija nazvana MetaHuman Animator, može pretvoriti sirovi video s iPhonea u potpuno trodimenzionalni model lica koji, u svijetu igara, ne samo da se može smijati, strahovati i mrštiti, već i predvidjeti sve ostale izraze lica subjekta sa zastrašujućom preciznošću.

Ti se izrazi mogu oživjeti u avataru kojeg kontrolira igrač ili na licu AI NPC-a, odnosno ne igrivog lika.

Na pozornici se Jürgen mrštila i šalila pred prilično jednostavnim setupom – iPhone 12 montiran na stativ, koji je zatim emitirao video na računalo na pozornici.

MetaHuman aplikacija to je snimila i, unutar nekoliko sekundi, vratila 3D računalno generirani model.

Na konferenciji Game Developers, Epic je predstavio niz inovacija koje uključuju novi sustav sjena, Substrate, koji pomaže programerima poboljšati interakciju svjetla i sjene u njihovim igrama.

Također je najavio nove alate za generiranje proceduralnog sadržaja, gdje programeri unaprijed definiraju opća pravila i parametre kako bi svijet igre izgledao, kako bi se trebao ponašati, a zatim računalo samo generira nove prostore i terene u gotovo stvarnom vremenu.

Događaj je bio prikladno zapanjujući. Izvršni direktori Epic Gamesa pokazali su Substrate s računalno generiranom animacijom Rivianovog električnog kamiona koji skače kroz lokve i doline, dižući blato i oblake prašine dok se vozi, svjetlo treperi s njegovog sjajnog tirkiznog eksterijera.

No glavna zvijezda je bio MetaHuman Animator.

Kako bi ga pokazali, izvršni direktori su doveli Jürgen na pozornicu, gdje je mijenjala svoje izraze lica – prvo strah, zatim ljutnja i, naposljetku, blago zbunjen i nostalgičan pogled ustranu. Na velikom ekranu, publika je gledala projekciju sučelja aplikacije na iPhoneu dok je snimala njezine izraze.

Unutar nekoliko sekundi, aplikacija je pretvorila Jürgenino lice u sivu masku poligona. Nakon nekoliko klikova po aplikaciji od strane asistenta, Vladimir Mastilović, potpredsjednik Epic Gamesa za tehnologiju digitalnih ljudi, predstavio je gotov rad aplikacije – kopiju Jürgen, uredno oblikovanu u nježnom studijskom osvjetljenju portreta. Epic je zatim pokazao kako može primijeniti njezine animirane izraze na različite likove – ne samo one modelirane prema njoj.

Tehnologija će biti dobrodošla za nezavisne filmaše i razvojne programere igara, ili bilo koga čija mašta nadmašuje njihovu sposobnost angažiranja glumaca u odijelima za snimanje pokreta. Trenutačno, brza i jeftina izrada CGI likova znači zadovoljavanje likova s mrtvim očima smještenih u krute glave od poligona.

Na pozornici je Jürgenin digitalni dvojnik imao žive oči i pokretne mišiće lica. Drugim riječima, ovi AI likovi mogu izvesti nastupe, približavajući kreatore s malim budžetima razini realizma koja je nekad bila rezervirana samo za blockbustere.

Međutim, demonstracija je kod nekih gledatelja izazvala nelagodu. Nije bila riječ o hiperrealizmu glumičine slike. Jürgenin dvojnik nalikovao je likovima iz bilo koje suvremene konzole ili CGI-nabildanog Hollywoodskog hita – mnogi od njih također su stvoreni pomoću alata Unreal Enginea.

Problem im je bio način njegovog stvaranja, brzina i jednostavnost kojom je nastao – životopisni čovjek, stvoren za manje od minute pomoću tri godine starog iPhone modela!

Epic Games najavio je besplatnu iPhone aplikaciju MetaHuman Animator na prezentaciji na konferenciji za razvojne programere igara 2023 pod nazivom “State of Unreal”. Dakle, iako će Epicov novi alat za animaciju ljudi nesumnjivo otvoriti nove oblike kreativnosti, postoji i vrlo stvarna mogućnost da će AI pogonjeni, besplatni za korištenje game engine-i te metasvjetovi koje pokreću, često i zloupotrebljavati.

Možda će u budućnosti korisnici aplikacija poput MetaHuman kreirati lica na ekranima svojih iPhonea i raspoređivati različite verzije ovih lažnih ljudi po metaverseu, stvarajući spemersku vojsku NPC-ova koji nude kredite za online klađenje ili neofašističke laži.

Tu naravno nije problem tehnologija, umjetna inteligencija, tu je i dalje problem sami čovjek. Prisjetimo se otkrića nuklearne reakcije i fuzije. Prvo što smo napravili su atomske bombe koje su bačene na Hiroshimu i Nagasaki. Danas pak se velika količina nuklearne energije koristi upravo za pokretanje vojne mašinerije.

Zaključimo stoga – ne mora nas brinuti ili biti strah velikih LLM-ova, pametnih robota ili aplikacija poput MetaHuman, više se ipak moramo zabrinuti nad pojedincima koji će to zloupotrebljavati.

Exit mobile version