Pomoću novih 150 milijuna dolara injekcije od strane Andreessen Horowitza, Character AI, startup za AI chatbotove star svega 16 mjeseci, postigao je tržišnu kapitalizaciju od milijardu dolara. Startup koji još uvijek nije ostvario nikakav prihod.
Osnivači, bivši zaposlenici Googlea, predstavili su platformu raznih AI digitaliziranih osoba i osobnosti. Od poznatih osoba, glumaca, likova iz animea, streamera, do povijesnih ličnosti, s kojima korisnici mogu komunicirati putem teksta.
Recimo, želite pitati AI Taylor Swift koja joj je omiljena pjesma? Digitalnu repliku Alberta Einsteina o njegovom najvećem postignuću?
Character AI kao alternativa Replici
Kad smo već dok replika, čini se da sama mogućnost razgovora s digitaliziranim slavnim osobama nije jedini (pravi) cilj Character AI-a.
Umjesto toga, aplikacija se nameće kao alternativa Repliki – nudeći korisnicima prostor za izgradnju i razgovor s prilagodljivim, AI-om pogonjenim prijateljima.
“Snažni model jezika koji temelji Character.ai brzo analizira i kontekstualizira velike količine informacija kako bi proizveo korisnu inteligenciju prilagođenu svakom pojedincu,” rekao je izvršni direktor tvrtke Noam Shazeer u priopćenju za medije, “čineći ga personaliziranim superinteligentnim pratiteljem koji poboljšava produktivnost, nudi savjete, obrazuje i zabavlja.“
“Dodao je: “Potencijalne primjene su beskonačne.”
“Superinteligencija” iako u ovoj fazi zvuči kao marketinško pretjerivanje, svjedoci smo svojevrsne stalne digitalne revolucije. Uglavnom – personalizirani, džepni AI Tamagotchi!
Replika je postala prilično uspješna, pa nije neobična stvar na svijetu vidjeti iznimno optimistične ljude poput Andreessena Horowitza kako ulažu novac u Character.ai.
Ipak, Replika se suočila s prilično ozbiljnim problemima, kako na tehničkoj, tako i na korisničkoj strani. Nakon što su otkrili da su korisnici u nekim slučajevima verbalno i seksualno zlostavljali AI programe i obrnuto, seksualna komponenta aplikacije – očekivana funkcija AI-ja poput ovog, bila ona eksplicitno navedena od strane tvrtke ili ne – ukinuta je.
Učenje na greškama.
Što se tiče profita, tvorci aplikacije Character AI – koja je trenutno besplatna – rekli su Reutersu da pokreću model pretplate kao opciju besplatnoj verziji.
Također, razmatraju i model oglašavanja.
U posljednji mjeseci u Silicijskoj dolini dovoljno je šapnuti riječ AI u vjetar koji puše u smjeru ranih investitora.